Wegwijzer bij klachten of zorgen
Heeft u een zorg, ontevreden gevoel of een klacht?
Binnen Stichting Vrijescholen Ithaka verzorgen ruim 365 betrokken en deskundige personeelsleden voor ongeveer 3200 leerlingen het onderwijs. Het kan voorkomen dat u een zorg, ontevreden gevoel of klacht heeft. Of misschien heeft u iets gesignaleerd waarover u in gesprek wilt gaan of waarop u actie wilt ondernemen. Of u nu ouder bent van één van onze leerlingen of medewerker, uw mening is voor ons waardevol.
In de meeste gevallen kan uw zorg of ontevredenheid in goed overleg opgelost worden. In sommige gevallen lukt dat helaas niet. In onze Wegwijzer bij klachten of zorgen vertellen wij bij wie u terecht kunt en over de stappen die u kunt nemen.
Op de schoolwebsites onder het kopje Wegwijzer bij klachten vindt u de gegevens van de verschillende contactpersonen.
Voor alle scholen van Ithaka zijn er twee externe vertrouwenspersonen:
Ellen Labree en Inez Ursem
Zij zijn te bereiken via:
GGD Hollands Noorden
Ellen Labree/Inez Ursem
Postbus 9276
1800 GG Alkmaar
Telefoonnummer: 088 0100550 (u wordt binnen 24 uur teruggebeld)
De volledige klachtenregeling, die geldt voor alle Ithaka-scholen kunt u hier downloaden:
Stichting Vrijescholen Ithaka is aangesloten bij de landelijke klachtencommissie onderwijs.